Begin maart beleeft de Europese versie van de Nissan Note zijn debuut in Genève. Die verschilt nauwelijks van de nieuwe Note die in 2012 werd onthuld in Japan en die op een lichter platform staat. Onder de motorkap vinden we de bekende 1.5 dCi met 90 pk, gekoppeld aan een manuele vijfversnellingsbak, die 95 g/km CO2 uitstoot. Op benzinevlak wordt hij aangedreven door een 1.2-driecilinder. Die is er in atmosferische versie met 80 pk of met drukvoeding (DIG-S) en 98 pk. Wanneer die laatste wordt gekoppeld aan de optionele CVT-automaat, stoot die slechts 99 g/km uit. Stop-start is standaard op alle motorversies.
De 4,1 meter korte minivolumer vertoont een meer gestrekte lijn en oogt dynamischer dan zijn voorganger. Toch wou Nissan van hem een echte eenvolumer maken, met alle bijhorende voordelen. Zo heeft hij een bergvak onder de koffervloer en een verschuifbare achterbank. De twee handschoenenkastjes zijn nog steeds van de partij, waarvan één gekoeld is. Ook een snelheidsregelaar en -begrenzer is standaard.
In de optiecatalogus is een surround-view camerasysteem te vinden. Verder kan de auto worden uitgerust met een 'virtuele bumper' die de bestuurder kan wijzen op de aanwezigheid van een kind of een dier in beweging in de buurt van de auto. Verder is de auto verkrijgbaar met een navigatiesysteem met Google en een dynamische koetswerkkit. Eind 2013 komt de nieuwe Note op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!