Acht jaar na het verdwijnen van de Almera staat er binnenkort weer een nieuwe middenklasseberline in de Nissan-showrooms. De Pulsar wordt een vijfdeurs die bij zijn lancering in de herfst van 2014 beschikbaar wordt met twee motoren: een 1.5 dCi van 110 pk en 260 Nm en de drukgevoede 1.2 DIG-T van 115 pk op benzine. Over de prestaties is nog niet veel bekend, behalve dat er een versie komt die minder dan 95 g CO2/km uitstoot. Ook de CVT XTronic staat op het programa. Later wordt het aanbod nog uitgebreid met de 190 pk sterkt 1.6-turbo uit de Juke. Er is zelfs sprake van een Nismo-variant, goed voor 218 pk.
Met zijn lengte van 4,39 meter en zijn wielbasis van 2,70 meter is de Nissan Pulsar een van de grotere modellen van zijn categorie. Ter vergelijking: een Volkswagen Golf is 13 centimeter korter. Dat doet met andere woorden het beste verhopen voor de binnenruimte. De koffer is in elk geval een behoorlijke 380 liter groot. Qua design blijft de Pulsar trouw aan de nieuwe vormentaal van het merk, en dat geldt eveneens voor zijn veiligheidsuitrusting. Gegroepeerd onder de naam Safety Shield zal de Pulsar namelijk kunnen beschikken over een automatische noodremhulp en een camera die bewegende obstakels herkent. Ook ledkoplampen zijn beschikbaar, net als het NissanConnect-navigatiesysteem en de Around View Monitor, die aan de hand van 4 camera's een 360-gradenbeeld rond de auto geeft.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!