Opel biedt voortaan een in de fabriek gemonteerde lpg-installatie aan op de vierdeurs-, vijfdeurs- en breakversie van de Insignia. De 1.4 EcoFlex-turbobenzinemotor van 140 pk werd uitgekozen voor deze bifuel-oplossing. De 42 liter grote lpg-tank komt onder de kofferbodem te zitten, op de plaats van het reservewiel. Hij is goed voor een rijbereik van meer dan 500 kilometer, met een gemiddeld lpg-verbruik van 7,6 l/100 kilometer (wat overeenkomt met een uitstoot van 124 g CO2/km). Wanneer ook de brandstof in de benzinetank gebruikt wordt, loopt de actieradius van de berlines op tot 1.700 kilometer.
Het gebruik van lpg vereiste een paar aanpassingen aan de motor. De Opel-ingenieurs versterkten de kleppen en klepzittingen en optimaliseerden het motormanagement. De fabrieksmontage biedt het voordeel dat de schakelaar en de niveau-indicator voor beide brandstofreservoirs geïntegreerd kunnen worden in het dashboard. Het systeem kan ook automatisch de overschakeling tussen benzine en lpg regelen. De Opel Insignia LPG zal verkrijgbaar zijn vanaf 28.500 euro, met een fabrieksgarantie van twee jaar, met inbegrip van de lpg-installatie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!