De Opel Insignia OPC wordt aangedreven door een 2,8 liter grote V6-turbo met 325 pk (239 kW) en 400 Nm. Het hogere vermogen is te danken aan een specifieke afstelling van de motor en aan een aangepaste uitlaat voor een verminderde tegendruk. Deze motor, waarvan een bijzondere aandacht werd besteed aan de uitlaatklank, is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Daarmee kan de berline, die 10 millimeter lager bij de grond ligt, de sprint van 0 tot 100 km/h afleggen in 6 seconden en haalt hij een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h. De Insignia OPC is standaard uitgerust met vierwielaandrijving, het elektronisch sperdifferentieel eLSD en de FlexRide-ophanging met drie werkingsmodi (standaard, comfort of sport) die ook het algemene gedrag van de auto beïnvloeden. De McPherson-architectuur van de voortrein werd aangepast om koppelreacties in het stuur te voorkomen. Deze oplossing werd door Opel "HiPerStrut" genoemd (hogekwaliteitsveerpoten). Vooraan zitten Brembo-remklauwen met geperforeerde schijven van 355 millimeter.
Ook het design van de Insignia werd voor deze OPC-afgeleide (Opel Performance Center) onder handen genomen, met stijlelementen van het prototype GTC uit 2007. Zo valt onmiddellijk het nieuwe gezicht op, met twee grote verticale luchtinlaten vooraan. De achtersteven kreeg een specifieke bumper waarin een dubbele uitlaat werd geïntegreerd. De sportieve berline gaat standaard geschoeid met negentienduimvelgen (banden 245/40) of als optie met twintigduimers (255/35). Het interieur is voorzien van Recaro-stoelen, een afgeplat stuur en een specifieke versnellingspookknop. Ook de instrumenten werden hertekend. Deze Insignia OPC zal voor het eerst in het openbaar verschijnen op 7 mei, in Barcelona.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!