De Peugeot 308 begint aan zijn tweede carrière met een discrete maar zichtbare facelift. Vooral het nieuwe radiatorrooster springt in het oog, evenals de dagrijlichten onderaan de voorbumper. De koplampen, met helder glas, zien er minder uitgerekt uit. Verder werd de motorkap hertekend, terwijl ook de achterpartij van alle varianten werden gewijzigd. De break SW krijgt hertekende achterlichtblokken, die de kofferopening breder maken. Op de kofferklep van de berline werd een chroomstrip toegevoegd. Bij de coupé-cabrio wordt de nummerplaathouder geaccentueerd door een chroombiesje.
De facelift gaat gepaard met de komst, in augustus, van een 1.6 e-HDi-motor van 112 pk met stop-startsysteem. Om zijn CO2-uitstoot terug te dringen tot 98 g/km is deze versie 25 kilo lichter en voorzien van zestienduimbanden met lage rolweerstand. In deze brandstofbesparende uitvoering heeft de 308 een Cx-waarde van 0,28. Het volledige motorenpallet werd geoptimaliseerd en bestaat uit vier benzinevarianten, met 98 tot 200 pk, en vier diesels, met 92 tot 163 pk. Binnenin heeft de grootste verandering betrekking op het dashboard.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!