Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Peugeot 5008

Geschreven door Olivier Duquesne op 01-06-2009

Met de 5008 lanceert Peugeot zijn eerste compacte eenvolumer. Die heeft zeven zitplaatsen en is gebaseerd op de 3008 en de Citroën C4 Picasso.

Het is van de lancering van de 807 geleden dat Peugeot nog eens een nieuwe eenvolumer op de markt bracht. De nieuwe 5008 maakt dat nu goed en past met zijn lengte van 4,53 meter en hoogte van 1,64 meter in het segment van de compacte eenvolumers. Hij neemt het platform over van de Citroën C4 Picasso. Aan boord van de 5008 is plaats voor vijf tot zeven passagiers en Peugeot benadrukt dat dit allemaal volwassenen mogen zijn. Net zoals in de Citroën C4 Picasso is de middelste stoelenrij verschuifbaar en kan de zitting ervan worden omhooggeklapt tegen de rugleuning, zodat veel plaats vrijkomt voor wie op de achterste rij wil instappen. Wanneer die laatste rij niet wordt gebruikt, laat hij zich gemakkelijk in de koffervloer wegklappen. Wanneer alle stoelen (inclusief de voorste passagiersstoel) zijn neergeklapt, kunnen voorwerpen tot 2,78 meter lang worden meegenomen. In vijfzitsopstelling is de bagageruimte 758 liter groot, maar ze kan worden uitgebreid tot 2.506 liter.

Net zoals de 3008 is de 5008 verkrijgbaar met een head-updisplay en een groot panoramisch dak. Verder wordt het interieur luchtiger gemaakt met zijruitjes die in de achterruit overlopen. Het gestrekte profiel van de eenvolumer laat een luchtweerstandscoëfficiënt (Cx) optekenen van slechts 0,29. Wanneer de 5008 op de markt komt, kort na zijn onthulling op het salon van Frankfurt in september van dit jaar, zal hij verkrijgbaar zijn met zes motoren: twee 1.6-benzines (120 pk zonder turbo en 156 pk met), twee 1.6-diesels (110 pk met keuze tussen manuele en gerobotiseerde versnellingsbak) en twee 2.0-diesels (150 en 163 pk), waarbij de krachtigste van de twee standaard aan een zestrapsautomaat wordt gekoppeld. De zuinigste versie is de 1.6 HDi met gerobotiseerde versnellingsbak (5,2 l/100 km of een CO2-uitstoot van 135 g/km).

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten