Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche Cayenne E-Hybrid: grotere batterij

Geschreven door Frédéric Kevers op 29-10-2020

Porsche wil de elektrische prestaties van zijn plug-in hybride Cayennes verbeteren en geeft de grote oplaadbare SUV een grotere batterijcapaciteit.

Porsche is zich ervan bewust dat de keuze voor een plug-in hybride doorgaans een fiscale keuze is, waardoor het merk heeft besloten om de capaciteit van het accupakket van de Cayenne E-Hybrid en Turbo S E-Hybrid te vergroten. Daarmee worden ze in staat gesteld om te voldoen aan de criteria die in Duitsland worden opgelegd om te kunnen genieten van een 'E'-nummerplaat voor particulieren en een verlaagde belasting op bedrijfswagens voor professionals. De CO2-uitstoot van beide modellen blijft echter hoger dan 50 g/km, waardoor ze in ons land niet van een fiscaal gunstige aftrekbaarheid genieten.

Meer autonomie

De specificaties van de verbrandingsmotor en de elektromotor veranderen niet op deze twee hybride Cayennes, ze leveren samen nog steeds 462 pk voor de E-Hybrid en 680 pk voor de Turbo S E-Hybrid. De elektrische autonomie is wel toegenomen met 30%. Om dit te bereiken is de capaciteit van het accupakket gestegen van 14,1 kWh naar 17,9 kWh, waarmee een emissieloos rijbereik van 48 (E-Hybrid) of 42 km (Turbo S E-Hybrid) kan gehaald worden volgens de WLTP-norm. Volgens de NEDC is dit 56 en 53 km. De grotere batterij werd voor het eerst geïntroduceerd op de facelift van de Porsche Panamera.

Dat extra beetje rijbereik komt echter niet alleen door de grotere batterij, het is ook het resultaat van geoptimaliseerde rijmodi via het Sport Chrono Package voor meer efficiëntie en betere prestaties. De E-Charge-modus, waarbij de verbrandingsmotor de batterij oplaadt, heeft nu als laaddoel 80% in plaats van 100%. Daarnaast wordt er altijd een reserve in de batterij gehouden om een vermogensboost te kunnen garanderen als het gas wordt ingetrapt.

Om op te laden met de stekker kan je nog steeds kiezen voor de Porsche Mobile Charger Connect, die een laadvermogen tot 7,2 kW garandeert bij je thuis. De Mode 3-kabel maakt het ook mogelijk om aan publieke laadpalen bij te laden, terwijl je via de app het gewenste laadniveau op een bepaald tijdstip kan programmeren, allemaal via de smartphone.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten