De Panamera S Hybrid is, na de Cayenne, het tweede hybridemodel in het gamma van de Duitse constructeur. De sportieve vierdeurs krijgt een drieliter-V6 van 333 pk, gecombineerd met een elektromotor van 34 kW (47 pk). Samen ontwikkelen ze een vermogen van 380 pk. Op vierseizoensbanden met lage rolweerstand van Michelin laat de Panamera S Hybrid een gemengd normverbruik van 6,8 l/100 km optekenen, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 159 g/km. Zonder die speciale optionele banden wordt dat 7,1 liter/100 km en 167 g/km.
De sturing van het hybridesysteem kan beide motoren apart of samen aan het werk zetten. Daardoor kan hij een afstand van twee kilometer uitstootvrij afleggen met een maximumsnelheid van 85 km/h. De Nikkel-Metaalhybride batterij laadt op tijdens het vertragen. Terwijl in het geval van de hybride Cayenne de verbrandingsmotor bij het freewheelen kan worden uitgeschakeld tot een snelheid van 156 km/h, is dat in het geval van de Panamera S Hybrid 165km/h. Wat de pure prestatiemetingen betreft, sprint de vierdeurs in 6 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 270 km/h. Deze variant zal als wereldprimeur voorgesteld worden in Genève, begin maart, en staat in juni bij de dealer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!