De top van de prijslijst van de Range Rover Evoque bestaat nu uit de Autobiography met hybride aandrijflijnen, waaronder ook mild hybride diesels. Naast de recent gelanceerde P300e plug-in hybride krijgen de rest van de Autobiography-modellen nu ook een MHEV-oplossing, zowel op benzine als op diesels. Zo worden de 2.0 Ingenium-diesles van 165 en 200 pk bijgestaan door een starter-generator op 48 V. Dat geeft niet enkel wat meer vermogen, maar het doet ook de CO2-emissies dalen. De D165 legt daarbij een WLTP-uitstoot van 149 g/km voor, met een verbruik van 5,6 l/100 km. Bij de benzines neemt de P160 de 1.6-benzinemotor van de P300e over, maar dan met een mild hybride assistentie. Zijn vermogen ligt op 160 pk, met een CO2-uitstoot van 190 g/km. De andere beschikbare benzinemotoren, ook nog steeds mild hybride, zijn de P200, P250 en P300.
Pivi
De Evoque Autobiography evolueert ook op digitaal vlak, wat ook invloed heeft op de ergonomie. Het geconnecteerde Pivi-infotainmentsysteem met aanraakscherm vormt daarbij de ruggengraat, met ingebouwde Spotify. Het voert zijn software-updates gratis en over-the-air uit via de ingebouwde dataverbinding van de auto, ook al staat hij stil. Ze kunnen zelfs op aanvraag kunnen geprogrammeerd. De Evoque krijgt daarnaast nog een functie: een controle van de luchtkwaliteit in het interieur via het aanrakscherm. Het volledig nieuwe luchtfiltersysteem kan fijne deeltjes tegenhouden (PM2.5 of minder), allergenen, pollen en zelfs sterke geuren. Tenslotte zijn de rijhulpsystemen bijgepunt met radars aan de achterkant om botsingen te voorkomen en een 3D-omgevingscamera. De Evoque heeft ook nog steeds een digitale middenspiegel als het zicht naar achteren is belemmerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!