Voor de Renault Mégane RS Trophy gaven de ingenieurs van Renault Sport de drukgevoede tweeliter 15 pk en 20 Nm extra. Hij ontwikkelt nu dus 265 pk en 360 Nm. De nieuwe banden Bridgestone Potenza RE050A verbeteren het weggedrag in scherpe bochten. Op natte ondergrond kan de auto rekenen op het asymmetrische en directionele design van het loopvlak. Bovendien heeft de leverancier ook gewerkt aan de grip en het geluidscomfort.
Optrekken van 0 tot 100 km/h doet de Mégane RS Trophy in precies 6 seconden, wat een tiende sneller is. De tijd voor de kilometer vanuit stilstand wordt met 0,3 seconden ingekort en bedraagt nu 25,4 seconden, terwijl de topsnelheid 254 km/h bedraagt. Zelfs op het vlak van verbruik doet de Mégane RS Trophy beter dan de Mégane RS, met een normgemiddelde van 8,2 tegenover 8,4 l/100 km.
De Mégane RS Trophy is te herkennen aan zijn zwarte striping op het dak, zijn specifieke koetswerkdecoratie, zijn nieuwe spoiler, zijn led-dagrijlichten en zijn genummerd plaatje. Hij kan ook worden uitgerust met negentienduimvelgen met een rood biesje. Verder is hij uitgerust met een telemetriesysteem met realtime weergave van motorparameters en prestaties tijdens uitstapjes op circuit. Van deze versie zullen slechts 500 exemplaren worden gebouwd, die enkel zullen worden verkocht in België, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Slovenië en Zwitserland. Bij ons zal de auto meer dan 35.000 euro kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!