Op het salon van Genève (5 - 15 maart) onthult Porsche de Cayman GT4, volgens de constructeur zelf de radicaalste versie van zijn middenmotorcoupé. En dat lijkt niet overdreven, want de GT4 neemt tal van chassisonderstelelementen over van de 911 GT3, zoals de 30 millimeter verlaagde ophanging of de grotere remmen (ceramische remmen zijn optioneel verkrijgbaar). Ook de motor ging de GT4 halen bij zijn grotere broer, maar dan bij de 911 Carrera S. Ook al ontwikkelt die 3,8-liter 'slechts' 385 pk (tegenover 400 in de 911), toch is de GT4 daarmee 45 pk krachtiger dan de Cayman GTS.
Achteraan heeft deze versie een vaste spoiler, die geen twijfel laat bestaan over de roeping van dit model, net zomin als de drie luchtinlaten in de neus. Binnenin heeft de GT4 recht op sportstoelen die deels met leer en deels met alcantara zijn bekleed, en op een specifiek, kleiner stuurwiel. De Cayman GT4, die enkel handgeschakeld bestaat, werkt de sprint naar 100 km/h af in 4,4 seconden en haalt een top van 295 km/h. Op de Nordschleife van de Nürburgring heeft hij al een indrukwekkende tijd neergezet van 7 minuten 40 seconden. Deze radicale topversie wordt bij ons vanaf maart leverbaar, voor de stevige som van 88.451 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!