Geen DSG7 meer voor de Ibiza Cupra; voor de vernieuwde versie greep Seat terug naar de goeie ouwe manuele zesversnellingsbak. Onder de motorkap maakt de 1.4 TSI van 180 pk plaats voor een 1.8 TSI van 192 pk – net als bij zijn neefje dus, de VW Polo GTI. Naast 12 pk extra wint de Cupra ook 70 Nm, voor een totaal van 320 Nm. Dit pittige Spaanse karretje haalt een topsnelheid van 235 km/h en spurt in 6,7 seconden van 0 tot 100 km/h. Seat belooft verder nog een gemiddeld normverbruik van 6,0 l/100 km.
Elektronisch differentieel
Het koppel indachtig dat de voorwielen te verwerken krijgen, werd de Ibiza Cupra uitgerust met de elektronische sperfunctie XDS. De bestuurder kan dankzij het Cupra Drive Profile-systeem kiezen tussen de rijmodi Comfort of Sport. Die standen beïnvloeden de besturing en de ophanging van deze stadsauto, die zijn debuut maakte tijdens het salon van Frankfurt (19 tot 27 september).
Online
De Ibiza Cupra kan herkend worden aan zijn centrale uitlaat, zijn 17-duimvelgen, zijn ledverlichting achteraan, zijn bixenonkoplampen, zijn zwart glanzende buitenspiegelkappen en zijn stoerdere bumpers. Binnenin vinden we logischerwijs het dashboard van de nieuwe Ibiza. Net als die laatste gaat ook de Cupra met zijn tijd mee: het Full Link-multimediasysteem is compatibel met de technologieën AndroidAuto en Apple Car Play. Er worden ook applicaties aangeboden, zoals DriveApp en ConnectApp, waarmee je de interface kunt personaliseren en de rijgegevens kunt beheren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!