Ter gelegenheid van het autosalon van Barcelona past Seat het Ibiza-gamma aan. De driedeurs, vijfdeurs en break komen deze zomer op de markt met nieuwe motoren en technologie. In de neus ligt een 1.0-driecilinder met 75 pk, die na toevoeging van een turbo ook 95 of 110 pk kan leveren. Een trap hoger staat de 1.4-turboviercilinder met actieve cilinderuitschakeling van 150 pk. Onder deellast kan hij twee cilinders uitschakelen, wat brandstof uitspaart. Met deze motor zet de Ibiza berline een normverbruik neer van slechts 4,8 l/100 km. Voor dieselrijders komt een nieuwe 1.4-driecilinder met 75 pk en een normverbruik van 3,4 l/100 km (88 g/km aan CO2). De rest van het TDI-gamma levert 95 en 105 pk.
Ook op technologisch vlak wordt de Ibiza bijgewerkt. Zo krijgen ze net zoals heel wat andere producten uit de VW-groep een automatisch remsysteem dat na een crash wordt geactiveerd om een tweede impact te vermijden. Verder installeren de Spanjaarden een indommeldetectie die de bestuurder aanspoort om een pauze te nemen wanneer diens concentratie verzwakt. De auto analyseert vooral stuurbewegingen om vermoeidheid te detecteren. De optionele parkeersensoren kunnen nu ook worden gecombineerd met een achteruitrijcamera.
In het interieur kan in de middenconsole een nieuw infotainmentsysteem Seat Easy Connect worden besteld dat compatibel is met MirrorLink, Android Auto en Apple CarPlay. Daarmee kan hij met heel wat moderne smartphones worden verbonden. Muziekliefhebbers kiezen voor het Seat Sound System, met zes luidsprekers, een versterker en in de koffer een subwoofer van 10 liter. Uiteraard horen bij deze facelift nog wat uiterlijke retouches: led-dagrijlichten, nieuwe zestien- en zeventienduimvelgen en twee nieuwe lakkleuren: Moonstone Grey en Chilli Red. Om het interieur en het exterieur van de auto te personaliseren, lanceert Seat kleurpakketten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!