Na de fors bespoilerde concept in Los Angeles heeft Subaru het doek getrokken van zijn 2+2-coupé die samen met Toyota is ontwikkeld. De BRZ onderscheidt zich van zijn bijna-tweelingbroer door een ander radiatorrooster, een hertekende voorbumper en een specifieke kofferklep. De enorme spoiler achteraan is verdwenen, terwijl de Europese versie van de Toyota GT 86 wel recht heeft op een lip op de achterklep. Verder staat de BRZ op dezelfde zeventienduimvelgen als de GT 86, terwijl de Toyota in Japan standaard op achttienduimers staat.
Net zoals de GT 86 is de BRZ een achterwielaandrijver met een tweeliter-boxermotor. Die laatste is ontwikkeld door Subaru, maar is uitgerust met Toyota's D-4S-technologie, die directe en indirecte injectie combineert. Hij levert 200 pk (147 kW) en 205 Nm. De lage inplanting van de motor geeft de slechts 1,3 meter hoge auto een erg laag zwaartepunt. We dromen nu al stilletjes van een radicale STi-variant met opgepepte motor en een meer opvallende koetswerkkit. Half 2012 komt de Subaru BRZ op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!