Sinds het vertrek van de Legacy in het gamma, heeft de Levorg wat moeilijkheden gekend om de fakkel over te nemen van deze grote berline met een lange levensloop. Subaru wil uiteraard de verkoop van dit model stimuleren, die in Europa jaar na jaar zwakker wordt. En deze fout wordt toegegeven door de directie: “We hebben een misstap begaan met de Levorg. We hebben hem te sportief gemaakt. Wat niet bij onze klanten paste”, volgens Torbjorn Lillrud, de Britse importeur van Subaru.
Verschillende aanpassingen
De Levorg evolueert dus in veel opzichten, waaronder een nieuwe zachtere ophanging, een betere afwerking in het interieur en een beter algemeen comfort. Op vlak van de motor is er ook een grote verandering, aangezien de 1.6 turbo plaatsmaakt voor de nieuwste 2 liter-boxer. Subaru legt uit dat de combinatie van deze te dynamische motor met een te harde ophanging aan de oorzaak lag van de daling van de verkopen. Dat gezegd, zal het hoge verbruik van de 1.6 en waarschijnlijk ook de moeite om hem klaar te krijgen voor de laatste milieunormen (WLTP) hebben meegespeeld.
Minder vermogen
De nieuwe tweeliter levert 150 pk, wat een goede twintig paarden minder is dan voorheen. De motor wordt zoals voorheen gekoppeld aan een Lineartronic CVT-bak die meestal behoorlijk overtuigend is. Het valt nog te bezien wanneer dit model op onze markt zal aankomen. Daar is nog geen informatie over bekend…
De catalogusprijs van de Levorg 2.0i (GT Luxury Lineartronic CVT) is €29.995.
De catalogusprijs van de Levorg 2.0i (GT-S Premium Lineartronic CVT) is €32.995.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!