Ook de gefacelifte Toyota Aygo wordt in wereldpremière voorgesteld in Brussel, samen met de Citroën C1 en Peugeot 107, waarmee hij samen van de band rolt. Net als de twee Fransen haalde de Japanner een frisse neus, met een radiatorrooster dat visueel beter aansluit bij de recentste modellen van het merk. De aanpassingen verbeteren de stroomlijn en de koeling van de motor, zodat de eenliter-drieclinder op benzine (68 pk) zijn verbruik ziet teruglopen.
Met de manuele vijfversnellingsbak verbruikt de Aygo officieel 4,4 l/100 km gemiddeld, wat overeenkomt met 102 g CO2/km. Niettemin bestaat er ook een Eco-versie, die slechts 99 g/km uitstoot (4,3 l/100 km), dankzij banden met een lage rolweerstand en een langere derde versnelling. Daarnaast is deze stadsmus, die bestaat met drie of met vijf deuren, ook verkrijgbaar met de gerobotiseerde versnellingsbak MultiMode, met schakellepels aan het stuur. In dat geval bedraagt de officiële normuitstoot 104 g CO2/km (4,5 l/100 km).
Ook het interieur werd onder handen genomen. Zo zijn er nieuwe kleurencombinaties mogelijk, net als een lederovertrek voor de stuurvelg en de versnellingspookknop. De hoedenplank scharniert voortaan wat verder, om de toegang tot de koffer te vergemakkelijken. In de optielijst vinden we een audiosysteem met vier kanalen en Bluetooth, een USB-aansluiting voor draagbare muziekspelers en een weergave in verschillende talen. Tot slot heeft Toyota een speciale lanceringsreeks ontwikkeld: de Vibrant Metallic Orange.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!