We hebben er de aanhaaltekens bewust bijgezet. De 5 m² aan zonnepanelen van de Lightyear One dragen amper 3,45 kWh bij. Of zo'n 12 kilometer aan rijbereik. Dat de EV toch pocht met een actieradius van dik 700 km, heeft hij dus voornamelijk te danken aan zijn klassieke lithium ions van 60 kWh.
Cijfers die we binnenkort dus ook in praktijk zullen kunnen testen, gezien Lightyear nu de handen in elkaar geslagen heeft met Valmet Automotive. Voor wie de Finse bouwheer niet zou kennen: eerder werd daar ook de Think en de Fisker Karma geassembleerd.
Bovendien beschikt Valmet over een eigen productielijn voor batterijen en heeft het onlangs ook zwaar geïnvesteerd in extra engineering- en testcapaciteit voor de ontwikkeling van EV-aandrijflijnen.
Begin 2022 zou de productie moeten starten, waarna de eerste Lightyear One's in de zomer van dat jaar uit de ateliers zouden moeten rollen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!