Volkswagen heeft een Passat ontwikkeld die het asfalt kan verlaten: de Passat Alltrack. Volgens de constructeur richt deze variant zich op gebruikers die regelmatig een aanhangwagen slepen en/of op niet geasfalteerde of glibberige wegen moeten rijden. In vergelijking met de breakversie Variant heeft de Alltrack een verhoogde bodemvrijheid. De bumpers zijn hertekend en de wielkasten zijn verbreed met zwarte plasticstrips.
Onder de motorkap biedt VW twee turbobenzinemotoren aan met directe injectie, een 1.8 TSI met 160 pk (118 kW) en een 2.0 met 210 pk (155 kW). Het dieselgamma bestaat uit twee varianten van de 2.0 TDI: een met 140 pk (103 kW) en een met 170 pk (125 kW). De twee krachtigste motoren worden standaard met een gerobotiseerde DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en 4Motion-vierwielaandrijving geleverd. De twee minder krachtige Alltracks zijn voorwieltrekkers, maar 4Motion staat in de optielijst. Begin december beleeft de Passat Alltrack zijn debuut in Tokio om dan een dikke maand later op de markt te komen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!