Speciaal voor de Chinese markt heeft Volvo de S60L PPHEV voorgesteld: een oplaadbare S60 met lange wielbasis, die - in tegenstelling tot onze V60 Plug-In Hybrid met zijn diesel - een benzine als verbrandingsmotor heeft (de eerste 'P' in zijn naam staat voor 'petrol'). Het gaat om een tweeliter-viercilinder-turbo met 238 pk en 350 Nm, gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De elektromotor die de achtertrein aandrijft, is dezelfde als die in de hybride V60 en goed voor 68 pk en 200 Nm. Met een volle batterij komt deze S60 zuiver elektrisch 50 kilometer ver. Volvo claimt een normverbruik van 2 l/100 km of 50 g CO2/km en een sprint naar 100 in 5,5 seconden. De batterijen opladen duurt 4,5 uur aan een klassiek stopcontact.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!