Een paar maand nadat Volvo zijn V60 heeft onthuld, stelt het nu de ‘avontuurlijke’ versie van dat model voor. De V60 Cross Country is de jongste telg van een bloedlijn die in 1997 begon met de XC70.
Offroad
De V60 Cross Country onderscheidt zich van de klassieke versie door een 75 millimeter hoger bodemvrijheid. Bovenop de standaard vierwielaandrijving komen een aantal rijhulpsystemen zoals de afdaalhulp HDC, de stabiliteitscontrole ESC, een vectoriële koppelverdeling in bochten en de “Off Road”-rijmodus. Dat moet allemaal helpen om uitstapjes naast het asfalt te vergemakkelijken.
Veilig
De break is semizelfstandig dankzij het Pilot Assist, dat ingrijpt op het stuur, het gas en de remmen, en dat tot 130 km/u op goed aangelegde wegen. Zoals elke Volvo zet hij volop in op veiligheid, met standaard een systeem dat anticipeert op frontale aanrijdingen, een systeem dat voorkomt dat je van de weg gaat, een waarschuwing voor dwarsverkeer bij achteruitrijden en andere elementen die we niet meer moeten voorstellen.
Geconnecteerd
De V60 Cross Country is ook uitgerust met het infotainmentsysteem Sensus Connect, dat uniek is voor het merk. Dat is compatibel met Apple CarPlay, Android Auto en 4G. Via het grote aanraakscherm bedien je allerlei functies, van de navigatie over de geconnecteerde diensten tot allerlei apps. De V60 Cross Country komt in april 2019 naar België als T5 AWD, de dieselversies D3 AWD met 150 pk en D4 AWD met 190 pk volgen later. Er staan ook mild hybride en plug-in hybride varianten op de planning.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!