Boldmen is een gloednieuwe constructeur, in 2020 uit de grond gestampt door Hans en Michael Käs. Vader en zoon krijgen de hulp van ene Friedhelm Wiesmann, stichter van de gelijknamige wagenbouwer die in 2014 op de fles ging. Inmiddels werkt Wiesmann aan een comeback, maar Friedhelm is niet langer betrokken bij dat nieuwe project. De inmiddels 67-jarige Duitser amuseert zich opperbest bij Boldmen.
Deze Boldmen CR4 is een 4,42 meter lange roadster die zich baseert op de BMW Z4, al spreekt Friedhelm Wiesmann liever over coachbuilding dan over tuning. In profiel herken je de donorauto meteen, toch heeft de CR4 een volledig uit koolstofvezel vervaardigd koetswerk gekregen dat specifieke designdetails draagt. Vooral voor- en achteraan, met lichtblokken die op insectenogen lijken, een beetje zoals bij de Alfa 4C destijds het geval was. Boldmen geeft geen beelden van het interieur mee, maar ook binnenin zou de roadster de bekende lay-out combineren met een speciale uitrusting.
Aandrijflijn van BMW
Net zoals Wiesmann enkele jaren geleden grijpt ook Boldmen naar BMW-technologie. Onder de gestrekte motorkap ligt een zes-in-lijn uit München, een drukgevoede 3 liter-krachtbron die een vermogen van 409 pk paart aan een maximumkoppel van 610 Nm. Die power wordt op de achterwielen gezet via een achttrapsautomaat. De Boldmen CR4 sprint in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u.
Er is sprake van een oplage van 100 stuks, waarvan de eerste 20 nog dit jaar klaar zouden zijn. De Boldmen CR4 is geen weggevertje, aan elk exemplaar hangt een prijskaartje van zo'n 185.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!