Stel dat u binnenkort de jackpot wint bij de loterij en u wil op avontuur trekken, dan kan u maar beter weten dat constructeur Zarooq uit de Verenigde Arabische Emiraten zopas gestart is met de productie van de SandRacer 500 GT: een exclusieve bolide die zowel voor supercar als voor terreinwagen kan doorgaan.
Twee-in-één
Concreet is de SandRacer 500 GT een coupé met twee zitplaatsen die hoge ogen gooit met een erg gewaagd design en flink veel bodemvrijheid. Deze auto is dan ook bij uitstek geschikt om tegen hoge snelheid rondjes op het circuit af te malen, maar hij kan zich net zo goed aan een avontuur in de woestijn wagen dankzij zijn dubbele koetswerkhoogte. Zijn veeruitslag kan immers oplopen tot 45 cm en zijn achterste diffuser kan worden verwijderd van zodra de duinen in zicht komen. De binnenruimte van deze “buggy” werd dan weer aangekleed door specialist Mansory. Zij verzorgden de rolkooi, het digitale dashboard en de stoelen en het stuur uit koolstofvezel. Verder is Mansory ook verantwoordelijk voor het koetswerk in koolstofvezel dat in België werd ontworpen.
Verleidelijke mechaniek
Onder het koetswerk van de SandRacer 500 GT heeft de constructeur een V8-blok van 6,2 liter centraal achterin opgesteld. Die levert 525 pk (en 660 Nm koppel). Dit vermogen wordt alleen naar de achterwielen gestuurd via een sequentiële vijfversnellingsbak. In totaal zet de auto 1.200 kilo op de weegschaal wat garant moet staan voor een sensationele rij-ervaring. Tot slot speelt Zarooq helemaal in op de verwachte exclusiviteit van het model want er zullen slechts 35 exemplaren van worden gebouwd. Ieder van de 35 stuks zal in ruil voor zowat 395.000€ van eigenaar veranderen. Maar als u in Knokke-Le-Zoute graag de show wil stelen, dan is er geen betere auto te bedenken!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!