Mercedes lanceerde in 2015 al de G-Klasse 4x4², een extreem hoge versie van de terreinwagen, die zo populair was dat het model zelfs in (gelimiteerde) productie ging. In 2017 volgde de E-Klasse All-Terrain 4x4² en nu is er de EQC 4x4², al bleef en blijft het bij deze twee modellen bij een eenmalige oefening. De EQC werd in dit geval maar liefst 20 centimeter hoger op zijn pootjes gezet dankzij zijn portaalassen.
Capabel
De bodemvrijheid bedraagt nu 29,3 cm, terwijl de doorwaaddiepte 15 cm toenam tot 40 cm. De aanloop-, afrij- én hellingshoek zijn allemaal met meer dan 11 graden toegenomen (31,8; 33,0 en 24,2° respectievelijk). De banden meten 285/50 R20 en zijn voorzien van diepe groeven om grip te vinden in los terrein. Tenslotte krijgt de EQC 4x4² een eigen geluidsbeleving en een externe geluidsgenerator om zwakke weggebruikers te waarschuwen. Het systeem maakt gebruik van luidsprekers in... de koplampen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!