Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Mercedes EQC 4x4²: elektrisch off-roaden

Geschreven door Yeelen Möller op 14-10-2020

Na de G-Klasse en de E-Klasse All-Terrain is het aan de Mercedes EQC om wat serieuze off-roadhardware gemonteerd te krijgen. De bodemvrijheid van de elektrische SUV is maar liefst verdubbeld!

Mercedes lanceerde in 2015 al de G-Klasse 4x4², een extreem hoge versie van de terreinwagen, die zo populair was dat het model zelfs in (gelimiteerde) productie ging. In 2017 volgde de E-Klasse All-Terrain 4x4² en nu is er de EQC 4x4², al bleef en blijft het bij deze twee modellen bij een eenmalige oefening. De EQC werd in dit geval maar liefst 20 centimeter hoger op zijn pootjes gezet dankzij zijn portaalassen.

Capabel

De bodemvrijheid bedraagt nu 29,3 cm, terwijl de doorwaaddiepte 15 cm toenam tot 40 cm. De aanloop-, afrij- én hellingshoek zijn allemaal met meer dan 11 graden toegenomen (31,8; 33,0 en 24,2° respectievelijk). De banden meten 285/50 R20 en zijn voorzien van diepe groeven om grip te vinden in los terrein. Tenslotte krijgt de EQC 4x4² een eigen geluidsbeleving en een externe geluidsgenerator om zwakke weggebruikers te waarschuwen. Het systeem maakt gebruik van luidsprekers in... de koplampen.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten