Audi heeft de R8 en Mercedes de AMG GT. Dan ben je nergens met een BMW i8. Toch moest München niet van een echte sportwagen weten. Niet relevant, klonk het steevast wanneer we naar een opvolger voor de intussen legendarische M1 vroegen. Maar daar zou binnenkort wel eens verandering in kunnen komen.
Dat zegt Klaus Frolich, ontwikkelingshoofd bij BMW en een fervente voorstander van dergelijke supersportwagen. Eentje die de i linkt met de M, want het zou om een geëlektrificeerde supercar gaan.
Formule E
Nu BMW deelneemt aan het Formule E-kampioenschap voor elektrische eenzitters, krijgt het supersportwagenproject opnieuw momentum. Net zoals de zin om Ferrari, McLaren en Porsche van antwoord te dienen. Hoewel het segment van de supercars klein is en de verkoop marginaal blijft, waardoor het niet evident wordt om de zware investeringen terug te verdienen, is BMW op zoek naar een duidelijk statement dat het verleden met de toekomst linkt.
Die supersportwagen zou de technische basis van de BMW i8 kunnen gebruiken. De uit koolstofvezel opgetrokken basisstructuur is immers meer dan sterk en licht genoeg, aldus Frolich. Maar dan met een ander, beduidend krachtiger aandrijfgeheel. Wellicht hybride, maar mogelijk gaat München voor een volledig elektrische set-up. Een nieuwe M1? Laat maar komen!
Opgelet: de afbeelding toont de BMW CSL Hommage Concept uit 2015.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!