Corvette had al een aparte status binnen Chevrolet, want de sportwagen werd gezien als een submerk van de Amerikaanse constructeur. Maar dat was vooral voor de vorm. Binnenkort wil Chevrolet een stap verder gaaan, want Corvette zou in de markt gezet worden als een apart merk. Bovendien zou het gamma uitgebreid worden, want de sportwagen krijg het gezelschap van twee modellen die een breder publiek moeten aanspeken.
Dan denkt Corvette in de eerste plaats aan een SUV, als concurrent voor de elektrische Ford Mustang Mach-E. Al Zou de Amerikaanse constructeur ook hoger kunnen mikken, richting Aston Martin DBX of Lamborghini Urus. Verder is er sprake van een sportieve limousine à la Porsche Taycan.
Elektrische bouwstenen
Ook als apart merk gaat Corvette de mechanische componenten van Chevrolet gebruiken. De focus ligt dan ook op de gebruikerservaring, die wat premium wil combineren met een heleboel sportiviteit. Het pakket waarmee de ingenieurs aan de slag zouden gaan bij de ontwikkeling van de elektrische Corvette-modellen, omvat een architectuur op 800 volt die een laadvermogen van 350 kW garandeert, een tweetrapstransmissie zoals Porsche die gebruikt voor de Taycan en een slimme vierwielaandrijving met torque vectoring via verschillende motoren.
Wat Corvette van plan is met hun sportwagens blijft vooralsnog onduidelijk. Er komt een geëlektrificeerde aandrijflijn, maar gaat het om een hybride of een elektrisch model? Nu geven de Amerikanen graag toe dat ze volop aan het experimenteren zijn met 100% elektrische prototypes, zoals die regelmatig te spotten zijn op de Nordschleife van de Nürburgring. Want als Corvette een apart merk wordt, dan willen ze het de Europese referenties zo moeilijk mogelijk maken.
Bron: Car&Driver
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!