Een afslankkuur van 90 kilo, 75 extra pk’s en meesturende achterwielen lijken goed te passen bij de AMG GT S. In zijn R-versie, die is gemaakt om op circuits asfalt te verslinden, verslindt hij record na record. Hij begon daarmee in Europa, op de legendarische noordelijke helft van de Nürburgring, met een indrukwekkende 7”10’92. Ondertussen heeft hij zijn prestatie herhaald in het zuidwesten van Australië. Blijkbaar heeft de GT R iets met circuits zonder veiligheidsmarge en met hoogteverschillen, want hij heeft ook daar het record verbroken voor productiewagens.
Meer dan een seconde per kilometer
Met een rondje in 2”16’05 kunnen we de vooruitgang over het 6,2 kilometer lange tracé berekenen. Dezelfde coureur, Bernd Schneider, had het vorige record van 2”24’03 in 2015 gevestigd met de AMG GT S. De vooruitgang haalt dus bijna de grens van de seconde per kilometer… Aan het stuur van het “groene monster” kwam de Duitser zelfs in de buurt van het absolute ronderecord dat met een echte racewagen is neergezet, een V8 Supercars Holden Commodore… Hij moet nog ‘maar’ 10 seconden winst boeken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!