Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / G-Power maakt je Urus sneller dan een Performante

De nieuwe Lamborghini Urus Performante is met zijn 666 pk een beetje sneller dan het standaard model. Niets dat een bezoekje aan G-Power niet kan verhelpen, want de Duitse tuner tovert in een handomdraai 740 pk uit de 4-liter V8!

Het probleem met constructeurs die kleine vermogensboosts geven aan hun bestaande modellen, is dat tuners het vaak veel beter kunnen doen dankzij de marges die in de moderne turbogeladen motoren zitten - en omdat ze minder of geen rekening moeten houden met emissies, levensduur en een bepaalde merk- of modelhiërarchie. Zo stelde Lamborghini onlangs de Urus Performante voor, een vernieuwde versie van de Super-SUV van het merk met de stier met 666 pk en 850 Nm. Een stijging van amper 16 pk en... 0 Nm.

780 pk en meer

Nu zijn de prestaties wel een stukje beter geworden dankzij lichtere onderdelen en een verbeterde aerodynamica, maar het verschil is toch kleiner dan gehoopt, zeker omdat we weten dat er nog veel meer te halen valt uit die 4.0 TFSI V8 die ook door Audi en Porsche wordt gebruikt. Dat bewijst G-Power (vooral bekend als BMW-tuner) met een nieuw tuningpakket voor de Urus, dat het vermogen tot 740 pk en 950 Nm doet stijgen met een 'simpele' chiptuning, of tot 780 pk en 1.000 Nm als je er nieuwe downpipes en katalysatoren bij bestelt. Later zou er nog een kit volgen die ook die intercoolers verbetert en nog eens 50 pk extra zou moeten opleveren.

Subtiele bodykit

Verder zorgt G-Power nog voor een vrij subtiele bodykit - de Lamborghini Urus is op zich al erg gespierd. De motorkap^is iets anders, er zijn wielkastverbreders en lipjes voor de bumpers, de diffusor achteraan is wat dikker en ook de vier uitlaatpijpen zijn in diameter toegenomen en krijgen carbon sierelementen. Een grotere dakspoiler en 24 inch-velgen maken het geheel af. Prijzen zijn nog niet bekend, maar het zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan een nieuwe Urus Performante te moeten kopen om weer de snelste te hebben.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten