Voor de zomer van 2020 brengt BMW de mild hybride technologie op 48 V naar een groot aantal motorisaties op zowat het volledige gamma: 3 Reeks, 5 Reeks, 6 Reeks, 7 Reeks, X3, X4, X5, X6 en X7. Deze 37 mild hybride motorisaties komen bij de 14 reeds bestaande varianten. Ter herinnering: het gaat hier om een systeem met een ingebouwde starter-generator die 11 pk kan leveren om de verbrandingsmotor te ondersteunen bij de acceleratie of om het start-stopsysteem efficiënter te laten werken, onder andere bij het uitbollen.
Nieuwe 48 V-diesel
Deze 48 V-technologie zit met name in de nieuwe zescilinder diesel. BMW belooft een betere efficciëntie bij lage toerentallen, een lager verbruik en een betere emissiebehandeling. De 3.0 zes-in-lijn wint 21 pk en 30 Nm vergeleken met zijn voorganger, voor een totaal van 286 pk en 650 Nm met de badge 30d. De motor komt in eerste instantie naar de 7 Reeks, X3, X4, X5 en X6. Hij is er ook als 40d met 340 pk en 700 Nm voor de 7 Reeks, X3, X4 en X7.
Updates
De 2 Reeks Gran Coupé krijgt twee nieuwe modelvarianten: de 218d van 150 pk en de 220d xDrive van 190 pk met vierwielaandrijving. BMW heeft ook gewerkt aan de elektronica aan boord. Zo zijn de rijhulpmiddelen en de navigatie bijgepunt om iets dichterbij autonoom rijden te komen. Daarnaast integreert de dienst eDrive Zone zich in de plug-in hybride modellen om automatisch over te schakelen naar elektrisch rijden binnen lage-emissiezones. De 3 Reeks krijgt een nieuwe versie van het BMW Operating System 7 met meer peronalisatiemogelijkheden voor het controlescherm. Tenslotte is de actieve besturing geoptimaliseerd voor de BMW 7 en 8 Reeks.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!