De Hyundai Ioniq 5 is nog maar op de markt sinds afgelopen zomer, maar krijgt binnenkort toch al enkele updates van technische aard. De Koreaanse EV is verkrijgbaar met een batterij van 58 kWh of van 72,6 kWh (netto), maar de capaciteit van die laatste wordt binnenkort opgetrokken tot 77,4 kWh.
Dat betekent dus iets meer rijbereik, al geeft Hyundai daar geen waarde voor. Ter info: het WLTP-rijbereik bedraagt op dit moment 451 tot 481 kilometer, wij haalden tijdens onze Detailtest in oktober maximaal 430 kilometer met de achterwielaangedreven versie.
Daarnaast wordt ook de software van het koelmanagement aangepast, zodat de batterijen een optimale temperatuur hebben bij het begin van het laden, wat de laadprestaties en de levensduur van de batterijen ten goede komt.
Adaptieve schokdemping
Daarnaast krijgt de Ioniq 5 ook een adaptieve schokdemping (SFD of Smart Frequency Dampers), die vooral de filtering van de ophanging zou moeten verbeteren, een klein puntje van kritiek tijdens onze gedetailleerde test.
De Hyundai Ioniq 5 met deze kleine updates voor modeljaar 2023 is verkrijgbaar vanaf het tweede semester van 2022.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!