Wanneer een auto slechts 3 jaar na zijn marktintroductie al een facelift krijgt, gaat die zelden gepaard met ingrijpende uiterlijke veranderingen. De aanpassingen aan het koetswerk van de Stonic zijn licht tot onbestaand, want de designers van het Koreaanse merk hebben enkel het ontwerp van de ledkoplampen van de hoogste uitrustingsniveaus aangepast. Daar zien we voortaan een nieuwe signatuur die bestaat uit vier strepen in de randen van de lichtblokken. Hetzelfde geldt voor het interieur, waar alles identiek blijft met uitzondering van iets grotere schermen: dat in het instrumentenbord groeit tot 4,2 duim, het centrale scherm is voortaan 8 duim groot.
Microhybride
Vooral de mechaniek is onder handen genomen. De Stonic krijgt een nieuwe 1.0-turbobenzinemotor met een milde hybridisering van 48V. Dankzij die technologie kan remenergie worden gerecupereerd en opgeslagen in een kleine batterij, waarna ze kan worden gebruikt om de benzinemotor te ondersteunen en zo verbruik en uitstoot te drukken. De eenliter is er met 100 of 120 pk, telkens in combinatie met een manuele zesversnellingsbak. Als optie is ook een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling verkrijgbaar. De update staat in het laatste trimester van dit jaar in de showrooms.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!