Vorig jaar presenteerde Land Rover nog de Defender Works V8, die samen met zijn achtcilinder ook een rits upgrades kreeg aan het onderstel en de remmen. Die Works V8 was een gelimiteerde oplage, maar Land Rover Classic heeft nu dezelfde onderdelen uitgebracht als upgrade kit voor de Defender van tussen 1994 en 2016. En ook de dikke 18 duimers zijn te bestellen, net als een krachtkuur voor de 2.2 TDCi (vanaf 2012). Maar de prijzen zijn niet mals: de prijzen beginnen vanaf 432 Britse pond voor één velg en lopen op tot 16.995 pond voor alles erop en eraan.
Range Rover Classic
Iets voordeliger is het bij Kingsley Cars, specialist in het restaureren en onderhouden van klassieke Range Rovers. Het bedrijf heeft geleerd dat zijn klanten hun Range Rover vooral op de weg gebruiken. Men ging op zoek naar een ophangingskit die zowel comfortabel als capabel is, maar vond naar eigen zeggen niets dat aan de vereisten voldeed. Dan maar zelf bouwen, dachten ze bij Kingsley Cars. Een leuk extraatje: de krachtige remmen (6 zuigers vooraan, 4 achteraan) passen achter de originele 16 duims velgen. De ophanging kost 2.895 pond, de remupgrade 4.995 pond. Ze worden wereldwijd verzonden, dus je hoeft er het Kanaal niet voor over te steken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!