Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Landwind CV9

Vijf jaar na het debacle met een Opel Frontera-kloon waagt het Chinese Landwind met de in Europa ontwikkelde compacte eenvolumer CV9 een nieuwe poging om het Oude Continent te veroveren.

Prijs
NB

De Landwind CV9 werd vier jaar geleden al op de thuismarkt gelanceerd als de Landwind Fashion. Deze compacte eenvolumer lijkt kleiner dan hij in werkelijkheid is. Op het eerste gezicht ziet hij er echt goed uit, maar het verschil zit hem in de details. De assemblage lijkt mee te vallen, maar ook hier word je van de materiaalkeuze niet echt vrolijk. Verder hebben we al in veel betere stoelen gezeten - ook in deze prijsklasse - maar ergonomisch zit alles vrij goed op zijn plaats.

Wij konden een korte testrit maken met de CV9 1.6 met lpg-installatie, waarvoor Landwind mikt op een maximaal rijbereik van ongeveer 1.200 kilometer (700 op benzine en 500 op gas). Hoewel de motor op papier slechts 3 procent vermogen prijsgeeft in lpg-modus, is het verschil in de praktijk toch duidelijk voelbaar. Ook op benzine heeft het 97 pk en 142 Nm sterke zestienhonderdje soms al wat moeite met de pakweg anderhalve ton rijklaar gewicht, maar voor het overige is de rijervaring met de CV9 verrassend positief. Het stuur, de versnellingsbak en de remmen voelen nog wat vaag aan en bij hogere snelheden worden de rijgeluiden wat storend, maar behoudens een lichte rolneiging is het rijgedrag vrij strak en behoorlijk geruststellend.

De Landwind CV9, een compacte eenvolumer met vier of zes zitplaatsen, is sinds begin deze maand te koop in België. Voorlopig moet u daarvoor wel aankloppen bij de importeur, want er zijn nog geen dealers. Tegen het eind van het jaar wil LWMC in ons land een netwerk van een dertigtal verkooppunten uitbouwen, voornamelijk dealers van Koreaanse merken. De prijzen van de fiscaal minder aantrekkelijke 2.0 kennen we nog niet, maar de 1.6 Base is te koop vanaf 13.375 euro. Dat is iets duurder dan een vergelijkbare Dacia Logan MCV, die grosso modo wat degelijker aanvoelt en een zitplaats meer biedt, maar veel minder frivool oogt.

U kunt de Eerste Test van de Landwind CV9 nalezen in autogids 802 van 20/7/2010.

In dit artikel : Landwind, Landwind CV9

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker