In vergelijking met de 3.6 met 415 pk van de vorige GT3 werd het maximumtoerental van de nieuwe 3.8 met 1.000 o/m verhoogd (tot 8.500 o/m), voornamelijk door de bewegende delen lichter te maken. Nog een belangrijke innovatie is dat hij de variabele nokkenastiming op de in- en de uitlaat VarioCam krijgt. Al deze evoluties samen leveren een winst op van 20 pk en 25 Nm, terwijl het gewicht met 1.395 kilo nagenoeg ongewijzigd is gebleven. Aan de buitenkant is de nieuwe GT3 te herkennen aan zijn imposantere achterspoiler, die voorzien is van efficiëntieverhogende sideplates en die de luchtstroom beter naar de motor geleidt. Hij compenseert de druk die wordt opgewekt door de evoluties aan de voorbumper. Volgens Porsche is de neerwaartse druk van deze nieuwe generatie verdubbeld ten opzichte van de vorige, wat de stabiliteit en de stuurprecisie bij hoge snelheden ten goede komt.
In vergelijking met zijn voorganger pakt deze nieuwe GT3 uit met belangrijke (maar niet noodzakelijk meteen duidelijke) evoluties, waardoor dit een van de meest meeslepende 911-versies is om te besturen, niet alleen op het circuit, maar zelfs voor dagelijks gebruik. Dé remedie tegen een ochtendhumeur...
In dit artikel : Porsche, Porsche 911