Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 DSG

Wie het niet erg vindt om in een anonieme auto rond te rijden, vindt in de VW Golf 2.0 TDI met 150 pk een erg competente kilometervreter, zeker in combinatie met de bekende DSG6- versnellingsbak

Prijs
NB

Hoewel het aandeel benzineversies in de verkoop cijfers van de VW Golf fors is toegenomen (ongeveer 35 procent nu, tegenover minder dan 20 procent nog niet zo lang geleden), blijft het merendeel van de klanten opteren voor een diesel, met op kop de 1.6 TDI. De 2.0 TDI is duurder en wordt fiscaal zwaarder afgestraft, maar staat toch in het aanbod om te voldoen aan de wensen van een cliënteel dat steeds veeleisender lijkt.

De cijfers spreken op dat vlak voor zich: tegenwoordig wordt zowat de helft van de VW’s Golf verkocht in het duurste uitrustingsniveau Highline, tegenover slechts 15 procent vroeger, terwijl de vraag naar versies met een DSGautomaat is toegenomen tot 20 procent (alle motoren samengeteld), tegenover minder dan 10 procent vroeger. Daarom geeft Volkswagen deze ‘superieure’ motoren een voorkeursbehandeling, waarbij de ophangingsarchitectuur mee evolueerde met het vermogen. Heel wat redenen dus om een Wegtest te verantwoorden.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker