De nieuwe A3 moet volgens Audi in de eerste plaats rijplezier bieden, en daar slaagt hij ook in grote mate in. Voornamelijk dankzij het veel meer dynamische onderstel dan bij de eerste generatie. Hij rijdt niet alleen efficiënter, maar hij is ook ruimer geworden, wat je vooral achterin merkt. De 1.6 volstaat voor niet al te gehaaste chauffeurs, maar hij verbruikt meer dan de 2.0 FSI, die hier onze eerste indrukken van zijn zuinigheid bevestigt. De aangenaamste krachtbron die momenteel verkrijgbaar is, is de nieuwe 2.0 TDI, die op bepaalde vlakken zelfs beter presteert dan de FSI, vooral dankzij zijn sterke koppel. Bovendien is hij minder brutaal en lawaaierig dan de 1.9 TDI van 130 pk. Een minpuntje toch qua ophanging is het geschud op bepaalde wegdekken. Een ander minpunt vind ik het doorgedreven optiebeleid van Audi, waarbij voor een aantal voor de hand liggende uitrustingsitems in deze klasse nog steeds moet worden bijbetaald.
In dit artikel : Audi
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!