Tussen de Nubira en de Lacetti is nauwelijks verschil, het derde volume niet te na gesproken. De Lacetti, die aardig oogt en alleen als vijfdeurs bestaat, mikt op een jonger publiek dan de erg klassieke Nubira. Getuige daarvan de meer bescheiden basismotor
en het lichtjes hertekende bovenste gedeelte van het
dashboard. Technisch gesproken neemt de nieuwe Daewoo echter alle ingrediënten van zijn grote broer over: alle Lacetti's beschikken over vier schijfremmen
(geventileerd vooraan) en ABS met EBD, terwijl de topversie CDX een antispinsysteem krijgt dat niet kan worden uitgeschakeld. Anderzijds is er nog steeds
geen spoor te bekennen van een noodremhulp of een ESP. Kortom, niets nieuws onder de zon... Eigenlijk komt Daewoo naast een diesel ook een sportieve versie tekort. Die zou ongetwijfeld het merkimago kunnen opvijzelen, zeker als hij ook zou kunnen terugvallen op de zeer interessante prijsstelling van de rest van het gamma. De Zwitserse preparateur Delta Motor (www.deltamotor.ch) heeft zich alvast over de Lacetti gebogen en er een DMK Sprint van uitgebracht. Die beschikt over een 1,8-liter met mechanische drukvoeding, goed voor 165 pk en 220 Nm, maar ook over aangepaste remmen (Brembo) en een herwerkte ophanging. Voorlopig heeft Daewoo nog geen enkele beslissing genomen om dit model eventueel via zijn officiële netwerk te verkopen. Jammer...
In dit artikel : Daewoo, Daewoo Lacetti
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!