Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2024 Peugeot E-3008 73 kWh 210 (GT)

Geschreven door Olivier Maloteaux op

De nieuwe 3008 moet een voortrekkersrol gaan spelen in het elektrische offensief van Peugeot en gaat het qua batterij en aandrijving wat hogerop zoeken dan de andere EV’s van het merk. Een missie waarbij een opvallend kleedje hoort.

52.750 €
  • Score redactie 15.95 /20

De eerste indruk als je instapt in deze 3008: je zit hoog in de auto, waardoor je een goed overzicht rondom je hebt. Wat echter ook opvalt, is dat het kleine stuurtje waaraan ze bij Peugeot zo gehecht zijn, nog altijd het zicht op de tellerpartij ten dele blokkeert. Een klassieke hendel voor de ‘versnellingsbak’ is er niet meer; in de plaats kwam een kleine hendel rechts van het stuur Op die manier kwam er plaats vrij op de middenconsole voor een extra bergvak.

Hoe dan ook, het ziet er allemaal erg knap uit, ook al beperkt dat typische cockpitgevoel de bewegingsvrijheid enigszins. De standaardstoelen (bekleed met stof en imitatieleder in de Allure en in alcantara en imitatieleder in de GT) zitten al erg goed; optioneel zijn nog ergonomische exemplaren met AGR-certificaat en bekleding van nappaleder verkrijgbaar. Bestel je die in de GT, dan hebben ze ook klimatisering, een massagefunctie en een verstelbare lendensteun. 

Koffer

Achterin is de beenruimte behoorlijk voor volwassenen, maar ook niet meer dan dat. De plaats in het midden van de achterbank is smaller en harder en daardoor minder aangenaam. Maar wat de hoofdruimte betreft, heeft Peugeot niet gelogen: die ondervindt geen enkel hinder van de aflopende daklijn. De koffer groeide niet mee bij de generatiewissel, maar blijkt groot genoeg. De moduleerbaarheid beperkt zich tot een achterbankleuning die in 40/20/40-verhouding kan worden neergeklapt; de bank zelf is niet verschuifbaar noch verstelbaar.

Dankzij de verstelbare dubbele bodem is de vloer wel vlak in maximumconfiguratie. Wel minder handig is dat de E-3008 een harde hoedenplank heeft. En voor een elektrische auto had een bergvak in de neus voor de kabels ook interessant kunnen zijn.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 3008

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker