Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E500

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Mercedes E-Klasse oogst al van bij zijn prille geboorte succes, en dan zeker sinds de facelift in 1995. Toch heeft het nieuwe gamma nog een “locomotiefmodel” nodig. De E 500 blijkt een heuse HST te zijn.

Het nec plus ultra? Ja en neen, want een aantal dingen hadden niet op de optielijst mogen staan. De E 500 lijkt een paradoxale auto: technisch gezien verheft hij zich tot het weelderige niveau van de limousines, maar dat geldt niet voor de standaarduitrusting. Ja dus, voor het by-wire-remsysteem waarmee de nieuwe E-Klasse vanaf nu uitpakt, en voor de pneumatische actieve ophanging (een optie op de “kleinere” E's). Maar neen, voor het bandendrukcontrolesysteem, de afstandsradar, de stembediening of zelfs het keyless go-systeem, die niet standaard voorzien zijn. Probeer dat maar eens te begrijpen! Het is net alsof de E 500 op deze manier wil vermijden dat hij de S-Klasse zou overschaduwen, hoewel ze filosofisch niets met elkaar gemeen hebben. Maar wat een auto!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars