Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel Astra Coupé & Cabrio 2.2 DTI

Geschreven door Bert Troubleyn op

Een turbodiesel in een coupé (die sportiviteit moet uitstralen) of een cabrio (die meer “openstaat” voor kwalijke geurtjes)? Tot voor kort was zoiets volstrekt ondenkbaar, maar vandaag blijkt het perfect te kunnen. Kijk maar naar de Astra.

Cabrio's en coupés met een turbodiesel zijn dun gezaaid, ook al lijkt laatstgenoemde categorie in volle ontwikkeling. Nochtans heeft de diesel de jongste jaren heel wat evoluties ondergaan, en vandaag is hij daardoor uitermate geschikt voor de ontspannen rijstijl van een cabrio: een diesel staat namelijk bij alle normale toerentallen paraat en leent zich op die manier perfect tot rustig op koppel rijden.Aan de andere kant neemt hun koppel en vermogen steeds maar toe, zodat zelfontbranders sterker presteren en dus almaar beter passen bij de sportieve rijstijl die gesuggereerd wordt door een coupé, die a priori voorrang geeft aan rijplezier. Door de 2.2 DTI een plaats te geven in de neus van de Astra Coupé en Cabrio geeft Opel concreet gestalte aan die trend (al is het misschien geen pionier). Het doet dat bovendien op zo'n overtuigende manier dat alleen nog oerconservatieve puristen zullen beweren dat een cabrio (of coupé) met dieselmotor geen steek houdt.

In dit artikel : Opel, Opel Astra

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars