Detailtests / Porsche 911 GT3 RS : Circuitgenen
Binnen het uitgebreide gamma van de Porsche 911 is de GT3 RS de versie die authenticiteit het hoogst in zijn vaandel schrijft. Met zijn atmosferische motor en achterwielaandrijving voelt hij zich thuis op de openbare weg én op een circuit.
- Score redactie 15.01 /20
Ook interessant: eerste test van de Porsche Boxter Spyder
De RS-familie vindt zijn oorsprong in de racerij: het model is oorspronkelijk ontstaan als kleine oplage voor de openbare weg, nodig om een competitiehomologatie te verkrijgen. De eerste generatie – de schitterende Carrera RS 2.7 – verscheen in 1972 en was getooid met de zogenoemde ducktail, de typische vaste spoiler. Vandaag is de RS nog altijd de meest iconische achterwielaandrijver met atmosferische motor uit het 911-gamma. Merkliefhebbers kunnen het zich niet voorstellen dat deze laatste aanhanger van de turboloze flat six ooit de zwanenzang zou inzetten…
- Dynamische efficiëntie van een racewagen
- Ouderwetse motorgeluiden en -sensaties
- PDK zowel voor circuit als openbare weg
- Perfecte kuipstoelen en rijhouding
- Comfort bij dagelijks gebruik (normale rijmodus)
- Exclusief aerodynamisch koetswerk
- Prijs, zelfs voor een straatlegale racewagen
- Soms vrekkige standaarduitrusting
- Wat trage reacties bij het manoeuvreren
- Weinig praktische deurriempjes
- Duur liftsysteem voortrein
- Koolstofceramische remmen erg duur
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands