Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)

In het kort

2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)
Conclusie / 2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)

Of er veel is veranderd bij de overgang van e-Tron naar Q8 e-Tron? Neen, maar dat bleek ook niet nodig. De (Q8) e-Tron was én is de ideale overstap-EV als je je van de verbrandingsmotor wil/moet losweken. Net omdat hij oogt, voelt en – in zekere zin – rijdt als een gewone Q8 op benzine of diesel. De assimilatie gaat nu zelfs nog makkelijker dankzij de toegenomen actieradius – de verdienste van de verhoogde batterijcapaciteit, de betere stroomlijn en die efficiënter werkende elektromotor op de achteras. Maar die laagdrempeligheid staat tegelijk haaks op groot technologisch vernuft: ondanks wat de cameraspiegels doen uitschijnen, loopt de Q8 e-Tron op dat vlak niet voorop. Terwijl het rijcomfort dat hij wil garanderen, ook aardig wat kWh kost. Kortom, ook gemak heeft zijn prijs.

In dit artikel : Audi, Audi Q8 e-tron

Journalist AutoGids/AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker