Detailtests / 2023 DS 3 E-Tense 54 kWh (Opera)
In het kort
-
Budget
Voor de tweede helft van zijn carrière nam de DS 3 E-Tense geen genoegen met enkel wat cosmetische opsmuk, maar omarmde hij een nieuwe motor en batterij. Een nieuwe tandem die deze elektrische cross-over (lichtjes) betere prestaties bezorgt in ruil voor een (net) iets lager verbruik. Helaas behoudt de DS 3 zijn voornaamste tekortkoming: een interieur dat er weliswaar piekfijn uitziet, maar in de praktijk veel minder ruim is (en dan met name achterin) dan je op basis van de buitenafmetingen zou denken. Maar goed, naar het schijnt, mikt DS met dit model toch op alleenstaanden en stellen zonder kinderen, dus gaan we daar voor één keer niet over struikelen. Dat doen we wél over de prijs. Want bijna 50.000 euro voor de topversie, dat is toch wel een érg bittere pil… Eentje die des te moeilijker te slikken is omdat de personaliseringsmogelijkheden uiteindelijk niet zo uitzonderlijk zijn als gevolg van een nieuw en meer beperkend optiebeleid. Is dat dan die ‘Spirit of avant-garde’, waarmee DS Automobiles zo graag in zijn marketing uitpakt?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands