- Score redactie 15.00 /20
De grote financiële middelen van de Volkswagen-groep zijn gebruikt om een volledig nieuwe strategie te ontwikkelen rond een zogenoemd 'modulair' platform, dat op termijn zal dienen voor alle voorwieltrekkers met dwarse motoropstelling van de groep. En dat zijn er heel wat, waardoor de industriële investeringen gespreid kunnen worden over een groot volume, in die mate dat ze een verwaarloosbare impact zullen hebben op de eindprijs van het product. Er is dus goed over nagedacht. Dit MQB-platform, dat als eerste in gebruik werd genomen door de Audi A3, dient dus ook als basis voor de Golf VII, die zo een bijna 6 centimeter langere wielbasis krijgt en alles bij elkaar bijna evenveel langer wordt. En terwijl de meeste concurrenten stilaan geen driedeursvariant meer krijgen, is dat nog wel het geval voor de Golf, al wordt logischerwijs verwacht dat de vijfdeursversie het populairst zal zijn. Bij de lancering is het gamma nog erg beperkt. Op die manier kan het merk zijn nieuwe telg gedurende de komende maanden in de spotlights houden door mondjesmaat de toekomstige motorversies en koetswerkvarianten te onthullen.
- Materiaal- en afwerkingskwaliteit
- Erg intuïtieve algemene ergonomie
- Zit- en rijcomfort
- Volledige standaarduitrusting
- Personaliseringsmogelijkheden
- Sereen weggedrag
- Motorlawaai na koudstart en onder belasting
- Navigatiesysteem soms traag van begrip
- RDS-radio-ontvangst kan beter
- Matige interieurruimte achterin
- Prijs van sommige opties
- Weinig opwindende look (bewust?)
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf