Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / VW Golf 1.4 & 1.6 FSI

Geschreven door Bert Troubleyn op

De basis van het nieuwe VW Golf-gamma bestaat uit 1.4- en 1.6-motoren. Vooral voor de rechtstreeks ingespoten FSI-versies lijkt nog een mooie toekomst weggelegd.

Hoewel hij niet langer verwacht wordt als was hij de Messias, is en blijft de Golf
een speler waar je in zijn segment niet omheen kunt. Het is tenminste te hopen voor
Volkswagen, want het vorige model nam op zijn eentje 35 procent van de merkverkoop
wereldwijd voor zijn rekening (en zelfs 42 procent in West-Europa). Het is dus maar al te goed te begrijpen dat ze in Wolfsburg goed willen zitten. In feite lijkt het risico klein. Zelfs miniem als we afgaan op de esthetische evoluties. Het onderstel werd echter bijgewerkt om de kritiek op de pompbewegingen de mond te snoeren en de binnenruimte werd aanzienlijk verbeterd. Maar wie voor een benzinemotor kiest, laat de erg zwakke 1.4 beter links liggen. Gezien het prijsverschil met de 1.4 FSI van 90 pk lijkt Volkswagen zijn FSI-versies absoluut te willen promoten. De 1.6 FSI komt daarbij overigens erg homogeen uit de hoek.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars