Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Motorfietstests / Yamaha TMAX : Baas blijven

Geschreven door Laurent Cortvrindt op

In het rijk van de sportieve scooter is de Yamaha TMAX de onbetwiste koning. Om hem nog steviger in het zadel te doen zitten neemt de Japanse constructeur twee nieuwe versies op in het gamma.

Voor 2017 krijgt de TMAX een verbeterd design en verschillende technologische en stilistische upgrades. Maar vooral: er prijken voortaan drie versies in de catalogus. De eerste is een basisversie, waarvan de verkoop in België haast te verwaarlozen zal zijn, en daarnaast zijn er twee nieuwe varianten: de sportieve SX en de meer geraffineerde DX. Uiterlijk kun je de nieuwe TMAX herkennen aan zijn compactere voorpartij, hertekende achterkant
en de komst van ledlichten.

De tweecilinder-in-lijn met vloeistofkoeling krijgt voortaan een elektronische sturing voor de opening van de gasklep (YCC-T): een elektronisch geregelde injectiemodule past continu de gasklep aan de acceleratiebewegingen van de rijder aan om een vloeiender respons te verkrijgen. Door de komst van YCC-T kan de TMAX ook worden voorzien van een nieuw tractiecontrolesysteem.

  • Nog dynamischer
  • Prestaties en motorfietsplezier
  • Uitgebreide uitrusting
  • Prijsstijging
  • Brede tunnel, hoog zadel
  • SX of DX kiezen?

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars