De Focus 1.0 EcoBoost 100 is misschien niet de krachtigste auto van het trio, maar wel de meest overtuigende. Hij heeft een lagere basisprijs, zijn levenslustige driecilinder biedt heel wat plezier zonder een aanval te plegen op je portefeuille, zijn chassis biedt een zeldzame homogeniteit, zijn interieur is een van de ruimste in zijn segment, enzovoort. Er zijn dus heel wat redenen om voor hem te vallen. De Mégane 1.2 TCE en de Golf 1.2 TSI zijn er niet in geslaagd om de strijd om de tweede plaats te beslechten. De Duitser biedt nog steeds een uiterst veelzijdig pakket (chassis, binnenruimte, koffer) en de meest enthousiaste motor van het stel, maar hij zondigt met enkele lacunes (gierige standaarduitrusting, ESP niet standaard, enzovoort)... waar zijn voor het eind van dit jaar aangekondigde vervanger hopelijk soelaas voor zal brengen. De Renault ten slotte speelt de budgetkaart maar half. Door te kiezen voor een uitgebreidere uitrusting heeft hij uiteraard te kampen met een hogere instapprijs. En hoewel hij kan bogen op een degelijk onderstel en een krachtige 1.2 om zich te rechtvaardigen, doet zijn onverschilligheid voor de achterpassagiers ons twijfelen. Aan eenieder dus om te kiezen volgens zijn of haar prioriteiten…
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Ford Focus 5d 1.0 Ecoboost 100 Trend | 14,00 | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 16,00 |
2. Volkswagen Golf VI 5d 1.2 TSi Trendline | 16,00 | 18,00 | 16,00 | 12,00 | 14,80 |
3. Renault Megane 5d Energy dCi 110 TomTom® Edition | 14,00 | 15,00 | 14,00 | 15,00 | 14,80 |
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf , Renault, Renault Mégane , Ford, Ford Focus
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!