- Score redactie 15.02 /20
De Continental GT werd gelanceerd in 2003 en in het nieuw gestoken in 2011. Het ging toen echter meer om een grondige restyling dan om een echt nieuw model, al zijn ze bij Bentley van het tegendeel overtuigd, want ze schuiven de nieuwe Continental GT naar voren als de derde generatie van het model. Wat er ook van zij, deze keer is er geen twijfel mogelijk: we kunnen spreken van een volledige metamorfose, en zelfs van een revolutie voor de Continental GT.
Het springt misschien niet in het oog voor niet-ingewijden, die nog altijd een aristocratische Britse coupé zien waarvan de lijnen gedurende al die jaren maar weinig geëvolueerd zijn, of hoogstens gesublimeerd door strakkere krachtlijnen en moderne ledverlichting, maar in werkelijkheid is er meer aan de hand. Hoewel de Continental GT nog altijd Duits bloed door zijn aderen heeft stromen, heet de orgaandonor niet langer Volkswagen, maar Porsche. ‘Eén pot nat’, zullen sommigen zeggen. Op papier misschien, maar qua rijden geeft de invloed van het merk uit Zuffenhausen deze grote coupé een nieuw elan: hij is nog altijd even comfortabel, maar kan voortaan ook reële dynamische kwaliteiten naar voren schuiven.
- Sensationele W12
- Perfecte geluiddemping
- Voorbeeldige trekkracht en wegligging
- Opmerkelijke afwerkings- en fabricagekwaliteit
- Uitzonderlijk rijcomfort
- Sterk verbeterd dynamisch evenwicht
- Erg dorstige W12
- Torenhoge belastingen
- Onfatsoenlijke optieprijzen
- Instap naar achteren
- Soms schokken in de versnellingsbak
- Nog altijd te hoog gewicht
In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!