Met de komst van Luca de Meo als hoofd van Groupe Renault en zijn Renaulution-plan, een strategie die rust op de 4 pijlers van de groep, waarvan eentje Dacia (en Lada) is, is het 'low-cost'-merk van de groep aan een nieuw hoofdstuk begonnen. Dat vertaalt zich in een nieuwe strategie, die onder meer gemarkeerd wordt door een nieuw logo.
Ambities
Dacia werpt zich op als "een merk dat voortdurend het essentiële in de auto-industrie definieert", aldus Denis Le Vot, CEO van het merk. De Roemeense constructeur wil zijn eigenzinnigheid behouden, maar er een meer digitale en milieuvriendelijke dimensie aan toevoegen. Daarmee wil Dacia de leider blijven in het compromis tussen gezond verstand en moderniteit, met behoud van het essentiële, waarop het al even zijn handelsmerk heeft gebaseerd.
Nieuw logo
Op visueel vlak krijgt het nieuwe logo een meer 'digitaal' en gestileerd lettertype dat de merknaam vormt. Deze gestileerde letters hebben ook een tweede doel voor ogen, want de D en de C worden samengevoegd voor de nieuwe badge van het merk. De Dacia Bigster concept had dit nieuwe logo al op de neus. Tenslotte wordt groen gekozen als nieuwe basiskleur voor het logo, een kakigroene kleur die bijna aan het leger moet denken. Dit zou goed moeten passen bij de pragmatische geest van Dacia.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!