- Score redactie 15.15 /20
Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's
Meer over het evenement >>Honda, nochtans een pionier van de geëlektrificeerde auto met zijn hybride Insight, Civic en Jazz, had die technologie aan deze kant van de wereld laten varen bij gebrek aan interesse... En zo stond er geen enkele hybride meer in onze Honda-catalogus (de uiterst exclusieve NSX niet te na gesproken natuurlijk), op een moment dat hybridewagens op alsmaar meer interesse kunnen rekenen... De vijfde generatie van de CR-V brengt daar nu verandering in, door de dieselmotor van zijn voorganger te vervangen door een ‘geperfectioneerde’ hybrideaandrijving. Hij erft namelijk de zogenoemde i-MMD-technologie (Intelligent Multi-Mode Drive) van de Amerikaanse en Japanse Accord, die inderdaad een stuk complexer is dan het IMA-systeem (Integrated Motor Assist), dat in het verleden bij ons werd aangeboden. Zoals de naam al aangeeft, maakt deze oplossing het mogelijk om automatisch over te schakelen tussen diverse aandrijfmodi om de best mogelijke energie-efficiëntie te verzekeren. Bestuurders krijgen de keuze uit drie modi: elektrisch, hybride of verbrandingsmotor.
- Efficiënt hybride aandrijfgeheel
- Beperkt verbruik
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
- Nog altijd handige koffer
- Volledige veiligheidsuitrusting
- Geen derde zitrij mogelijk
- Af en toe hinderlijk geluid verbrandingsmotor
- Beperkend uitrustingsbeleid
- Minder goede prestaties met lege batterij
- Gedateerde graphics infotainmentsysteem
In dit artikel : Honda, Honda CR-V
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!