Hoe gekker, hoe liever. Dat is zowat de filosofie achter de Brabus Crawler 900, een op een buizenframe gebouwde woestijnracer die een heleboel uit koolstofvezel vervaardigde koetswerkonderdelen van de Mercedes G-Klasse gepast krijgt. Het knalrode interieur zou zowel water- als zonbestendig zijn. De aandrijflijn is die van de G 63 AMG, al werd de V8-biturbo flink onder handen genomen door de jongens van Brabus.
LEES OOK Brabus Rocket Edition is snelste GLE ter wereld
De cilinderinhoud wordt vergroot van 4 naar 4,5 liter, het vermogen en het maximale koppel bedragen nu respectievelijk 900 pk en 1.250 Nm. Al wordt het koppel tot 1.050 Nm beperkt om de negentrapsautomaat van Mercedes niet aan flarden te rukken. De bijna 2,1 ton wegende Brabus Crawler sprint in amper 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid wordt veiligheidshalve beperkt tot 160 km/u - de schuld van de off-roadbanden.
Prijs?
De Brabus Crawler staat op gesmede 20-duimsvelgen en maakt gebruik van portaalassen die de woestijnracer een bodemspeling van 53 centimeter geven. De herziene ophanging wordt geleverd met op maat gemaakte, in hoogte verstelbare veerpoten met een veerweg tot 16 centimeter. Ideaal om van duin naar duin te springen, dus. Er schuilt wel een addertje in het woestijnzand, want de Brabus Crawler komt zonder homologatie voor de openbare weg.
LEES OOK Project Geländewagen is G-Klasse voor het circuit
Bottrop wil 15 exemplaren van de Brabus Crawler bouwen, verspreid over drie jaar (dus vijf stuks per jaar). Het prijskaartje is niet van de poes, want deze Frankenstein-G kost 749.000 euro. En dat is zonder taksen. Slik.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!